Już od 1 września wysyłasz odczyt, kiedy chcesz

szybko, łatwo, wygodnie

 

Od 1 września 2015 roku upraszczamy dotychczasowe zasady podawania odczytów gazomierzy dla grup taryfowych oznaczonych symbolem „12T” (stany dotychczas podawane na 10, 20, ostatni dzień danego miesiąca).

Teraz stan gazomierza można podawać jeden raz w dowolnym dniu każdego miesiąca wg Państwa wyboru, dopasowując termin do indywidualnych potrzeb.

Do rozliczenia przyjmowany jest jeden odczyt w miesiącu, zgodnie z datą jego dostarczenia. W przypadku braku podania odczytu w terminie do ostatniego dnia danego miesiąca,  zostanie dokonane rozliczenie na ostatni dzień miesiąca  i wystawiona faktura za zużycie (od poprzedniego rozliczonego odczytu) na podstawie danych szacunkowych - w oparciu o dotychczasową historię poboru paliwa gazowego.

Odczyt przekazany w kolejnym miesiącu kalendarzowym pozwoli nam na wystawienie faktury na podstawie faktycznego zużycia i zagwarantuje Państwu rozliczenie w oparciu o realne wskazanie gazomierza.

Klienci, którzy dotychczas podawali odczyty stanu gazomierza na ostatni dzień każdego miesiąca, mogą podawać stan licznika w dowolnym dniu miesiąca, a najpóźniej do ostatniego dnia każdego miesiąca.

 

Przekaż nam stan gazomierza w prosty sposób

Zachęcamy do przekazywania odczytów stanów gazomierzy poprzez:

Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (e-BOK)

 Przekaż stan gazomierza za pośrednictwem e-BOKa - najwygodniejszego kanału komunikacji, czynnego całą dobę, dostępnego pod adresem: www.ebok.pgnig.pl.

e-BOK pakiet korzyści dla Twojej wygody:

  • szybki, zdalny dostęp 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
  • oszczędność czasu i wygoda obsługi
  • gwarancja bezpiecznego, szyfrowanego połączenia z Internetem
  • bieżący podgląd salda i terminów rozliczeń
  • przekazywanie odczytu z licznika
  • płatność elektroniczna i dostęp do historii wpłat, statystyk oraz graficznych wizualizacji zużycia energii
  • możliwość dodania innego punktu poboru
  • wgląd i edycja danych teleadresowych
  • elektroniczna eko-faktura

 

do góry

SMS

Przekaż stan gazomierza wysyłając SMS w trzech prostych krokach:

 

POPRAWNY FORMAT

Treść wysyłanej wiadomości wygląda następująco:

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX YYYYY

gdzie:
znaki "X" odpowiadają numerowi konta bankowego - 26 cyfr (wpisywanemu bez spacji),
znaki "Y" odpowiadają odczytowi licznika gazomierza (max. 5 cyfr)

np.:
treść wiadomości: 40307725515233523578932134 24321

gdzie:
- numer "40307725515233523578932134" odpowiada 26-cyfrowemu numerowi kont, który można znaleźć na fakturze (gdzie znaleźć indywidualny numer konta bankowego? - kliknij tutaj)
- numer "24321" odpowiada max. 5 cyfrowemu odczytowi licznika gazomierza (zaokrąglić do pełnych metrów sześciennych)

  * Koszt SMS zgodny z taryfą Twojego operatora GSM

WAŻNA INFORMACJA

Jeżeli po wysłaniu wiadomości nie otrzymasz żadnej informacji zwrotnej będzie to oznaczało, że Twoje zgłoszenie jest prawidłowe i zostało przyjęte.

W przypadku, gdy wysłany sms z odczytem licznika będzie miał niepoprawny format, otrzymasz wiadomość zwrotną z komunikatem o błędzie.

do góry

Formularz kontaktowy

Przekaż stan gazomierza poprzez formularz kontaktowy.

do góry

Contact Center

Przekaż stan gazomierza przez Contact Center.

Nasi konsultanci odpowiedzą na wszystkie Państwa pytania dotyczące świadczonych przez nas usług. Poniżej zamieszczamy numery telefonów właściwe dla obszaru działania danego Regionu:

Region Dolnośląski

(32) 303 07 16 - z telefonu stacjonarnego* i z komórkowego**
Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
* Opłata jak za jednostkę taryfikacyjną połączenia lokalnego
** Całkowity koszt połączenia ponosi dzwoniący 

 

Region Górnośląski

(32) 391 23 03  - z telefonu stacjonarnego* i z komórkowego**
* Opłata jak za jednostkę taryfikacyjną połączenia lokalnego
** Całkowity koszt połączenia ponosi dzwonią
Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest od poniedziałku do piątku w godz.7:00 - 19:00

 

Region Karpacki

(12) 687 46 05 - z telefonu stacjonarnego* i komórkowego**
* Opłata jak za jednostkę taryfikacyjną połączenia lokalnego
** Całkowity koszt połączenia ponosi dzwoniący 
Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest od poniedziałku do piątku w godz.7:00 - 19:00

 

Region Mazowiecki

(22) 637 46 04 - z telefonu stacjonarnego* i komórkowego**
* Opłata jak za jednostkę taryfikacyjną połączenia lokalnego
** Całkowity koszt połączenia ponosi dzwoniący
Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest od poniedziałku do piątku w godz.7:00 - 19:00

 

Region Pomorski

(58) 325 99 02 - z telefonu stacjonarnego* i komórkowego** 
* Opłata jak za jednostkę taryfikacyjną połączenia lokalnego
** Całkowity koszt połączenia ponosi dzwoniący 
Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest od poniedziałku do piątku w godz.7:00 - 19:00

 

Region Wielkopolski

(61) 851 46 01 - z telefonu stacjonarnego* i z komórkowego**
* opłata jak za jednostkę taryfikacyjną połączenia lokalnego
** całkowity koszt połączenia ponosi dzwoniący
Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 19:00.